Flytten hem

En blogg om att åter bo i den lilla by som alltid varit hemma trots att det är mer än 20 år sedan jag bodde här senast.

Ljus i tunneln

Publicerad 2014-11-06 16:08:54 i Allmänt,



I två dagar har jag legat hemma med den konstigaste huvudvärk jag någonsin varit med om. En irritation i ansiktsnerven tror doktorn och irriterande nog tror jag att han har rätt.

I eftermiddag har det dock blivit lite bättre och jag börjar våga tro på ett liv efter detta igen. Ett ljus i mörkret liksom.

Ett verkligt ljus i mitt liv är denna lampa som alltid funnits i mitt föräldrahem och som jag sedan fick av mor och far när jag fyllde 40. Av alla vackra saker jag har är nog den här den allra vackraste.

Kommentarer

Postat av: Kusin Margareta

Publicerad 2014-11-07 07:25:21

Krya på dig! Du fattades oss i kören igår.

Svar: Jag satsar på att vara frisk nästa torsdag!
Mia

Postat av: Yngre Storebror

Publicerad 2014-11-07 17:04:49

Men skönt att du går mot bättre mående.

Svar: Jodå. Men idag har jag fått feber i stället (bövla skit!!). Det är dock att föredra framför ansiktssmärtorna...
Mia

Postat av: Större Storebror

Publicerad 2014-11-08 03:05:55

Jo, det kostar på att hålla ansiktet neutralt (om man vill hänga med i den mediokra löneutvecklingen) när eleverna lämnar in sina arbetsuppgifter.

Svar: Jo, det är nog en riktig teori...
Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela