Flytten hem

En blogg om att åter bo i den lilla by som alltid varit hemma trots att det är mer än 20 år sedan jag bodde här senast.

Kunglig spis

Publicerad 2014-08-14 22:32:02 i Allmänt,

 
Jestanes Amalia, så gott mitt hem luktar i kväll! På spisen tronar en halv kastrull med nykokt drottningsylt och i luften finns all den samlade sommar som en sådan kan innehålla. Dottern, som fick en skål vaniljglass med varm sylt innan hon kröp till sängs, hävdade att det är den godaste sylt hon någonsin ätit och jag tror henne!
 
(Bilden är sned eftersom jag ligger på soffan och fotar. Tre och en halv dags arbete var nog för att knäcka mig. Tack och lov är jag nu ledig till på tisdag, och innan dess borde jag ha kravlat mig upp.)

Kommentarer

Postat av: Större storebror

Publicerad 2014-08-15 15:55:36

Hittade du sp mycket blåbär? Vi har bara fått ihop några liter än och hallonen i trädgården blev det inte heller mycket med. Undrar om det finns vildhallon än? Blåbär hinner vi iaf plocka lite till av är det tänkt.

Svar: Jag har inte plockat ett enda bär själv. :-( jag köpte blåbären från en kvinna på byn som nog har hela släkten ute i skogen och plockar, och skogshallonen av några thailändare på gågatan i stan. 40 kr kilot för blåbär och 80kr kilot för hallon. Värt precis varenda krona eftersom jag fullständigt hatar att plocka både blåbär och hallon och det tydligen är rätt lite av iaf blåbär i skogen. Lingon ska jag dock masa mig ut och plocka själv när den tiden kommer :-)
Mia

Postat av: Yngre storebror

Publicerad 2014-08-22 08:30:12

Det finns blåbär, men så pass lite att de förra veckan betalade 17 kr kg hos inköparna. Men hallon finns gott om i skogen....bland annat på ditt torp, nere vid förra stugan :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela